Caro Deraedemaeker

Caro  is een fotografe met een medische achtergrond als verpleegkundige, waardoor het vrouwelijke lichaam een rode draad vormt doorheen haar werk. De laatste jaren is ze op zoek naar een evenwicht tussen kunst en de medische wereld, en hoe dit te vertalen naar een oppervlakte. De meeste fotografen waar ze naar opkijkt zijn gelinkt met de modewereld, wat ook voelbaar is in haar beelden. Het begrijpen van deze esthetiek maakt deel uit van haar zoektocht naar haar eigen identiteit, ook als fotografe.

Door onderzoek te doen naar het element van 'vervreemding' in haar eigen werk, is Caro gefascineerd geraakt door Sigmund Freuds analyse van E.T.A. Hoffmanns 'The Sandman' (1817). Mede geïnspireerd door Hans Bellmers biografie en 'Die Puppe' (1934), creëert ze een alternatief einde waarbij Nathanael, Klara en Olimpia een vreemde driehoeksrelatie leven.

Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
Caro Deraedemaeker
website by