Alessandro Cervino: Mapping the performer's creative space. An exploration in and through piano playing
Benjamin Van Tourhout:Hybrid Heroes & Ambiguous Empathy
Carl Van Eyndhoven: A la recherche du temps perdu. Een artistieke reconstructie van de beiaardmuziek tussen 1600 en 1650 in de Zuidelijke Nederlanden op basis van historische versteekboeken.
Jean-Pierre Van Hees: Situering van de doedelzak en zijn specifieke traditionele speeltechnieken in de uitvoering van historische en actuele muziek.
Katrien Foubert: Transformation in Improvisation. An exploratory study of interpersonal interactions in musical improvisations of patients with borderline personality disorder
Klaas Hoek: Vormgevend gebruik van klank en dynamiek. De uitvoering van Bachs Johannespassion benaderd als een autonome esthetische verschijning.
Lucia d'Errico: Powers of Divergence – An experimental approach to written music
Piet Swerts: 'Imitatio et aemulatio. De l'homme armé-traditie in heden en verleden als inspiratiebron voor een vernieuwde toonspraak, renaissance van de polyfonie?'
Pieter Schuermans: On the Multilevel Organizing Principles of Duration and Time in the Perception of Music
Sarah Vandemoortele: "Eye gaze in musical interaction"
Thomas De Baets: “On-the-Spot Music Teaching”. The Music Teacher in Direct Musical Interactions