Ontwerpers van MOOCs (Massive Open Online Courses) vertrekken doorgaans van de onuitgesproken veronderstelling dat onderwijs te maken heeft met kennisdeling en –constructie en dat leren snel en efficiënt moet zijn. Naast delen en toegankelijk maken van kennis en informatie gaat het in het kunstonderwijs ook om de vormende ervaring van confrontatie met aspecten van verbeelding en lichamelijkheid.

Het voorgestelde project verschilt van de klassieke MOOC in die zin dat het artistiek vormende aspecten wil toevoegen aan de MOOC om op die manier in te spelen op de specificiteit van het hoger kunstonderwijs en om het hoger onderwijs aandachtig te maken voor het verbeeldend vermogen van scherm-leren.

We presenteren een eigen ontwerp van MOOC, gebaseerd op experimenten met studenten en docenten. www.bMOOC.be focust op het verbeeldend en artistiek vormend vermogen van het scherm: het wil van het scherm een beeld maken dat doet denken. 

Manual bMOOC

  • 40 p., 148 x 210 mm
  • Graphic Design: Lieselot Verdeyen
  • Participants: Nancy Vansieleghem, Thomas Storme, Teis De Greve, Marc De Blieck, Didier Deschrijver, Roel Kerkhofs, Jan Masschelein, Maarten Simons, Kris Cardinaels, Steven Devleminck

 

©2018 LUCA School of Arts. Lees onze gebruiksvoorwaarden en privacybeleid.

website by