Gianluca Sorrentino

Video games en graphic novels

Ik ben Gianluca, ben 21, en heb een grote passie voor comics en games. Deze eerste passie verkende ik vooral tijdens mijn jaren in het secundair onderwijs op de Kunstschool in Genk. Daarna besloot ik verder te bouwen op de tweede door te kiezen voor Game Design. Het leek voor mij dus ook enkel logisch dat deze interesses een invloed konden hebben op elkaar. Dit is waar mijn masterproef over gaat. Het afgelopen jaar heb ik door middel van onderzoek, experimenten en prototypes gezocht naar manieren hoe comics niet enkel de visuele kant, maar ook de gameplay van een video game kunnen beïnvloeden en bepalen.

De vakken die binnen mijn skillset vallen zijn onder andere game art, game concepting, 3D (blender), animatie, texturing en graphic design. En ook al kan ik mijn plan prima trekken in de code van mijn eigen projecten, is programmeur niet iets dat ik mezelf zou noemen.

Gianluca Sorrentino
Gameplay van Senses High, de game gemaakt voor mijn masterproef.
Gianluca Sorrentino
High Noon, een 1v1 game met custom controllers dat zich afspeelt in een prehistorische Western. Gemaakt met Dean Vanhees, Sander Verdickt en Emiel Tayart de Borms.
Gianluca Sorrentino
Een clicker game, bedoeld als een soort "game versie" van mijn portfolio, waarin de speler stilaan meer over mij en mijn werk te weten komt.
Gianluca Sorrentino
B.A.T. (Biological Aerodynamic Travel) is een game waarin de speler zich als een vleermuis door een mysterieus bos moet bewegen om te jagen en te ontdekken.

©2018 LUCA School of Arts. Lees onze gebruiksvoorwaarden en privacybeleid.

website by