Transitionaliteit tussen woord en beeld in fictieverhalen voor volwassenen

Ontstaan en leeservaring van experimentele boeken

  • Projectverantwoordelijke: Kris De Tollenaere (LUCA Faculteit Kunsten, campus C-Mine), Jeanine Eerdekens (LUCA Faculteit Kunsten, campus C-Mine), Hugo Brems (KU Leuven, Faculteit Letteren), Keith Roe (KU Leuven, OE School voor Massacommunicatieresearch)

Dit project onderzoekt de transitionaliteit of overdrachtelijkheid van woord en beeld in fictieboeken voor volwassenen. Het onderzoek behandelt het proces van transitionaliteit voor de ontwikkeling en receptie van een verhaal. Concreet richt het onderzoek zich op de interactie tussen een talig en niet-talig spoor. Enerzijds wordt de tekst bepaald door de ontwikkelde beelden, anderzijds worden de beelden beïnvloed door het ontwikkelde talige spoor. Op die manier komen zowel het boek als object (drager van het transitionalisatieproces) als het boek als subject aan bod. Tenslotte wordt het boek als object/subject in relatie tot de leeservaring onderzocht.

  • e-mailadres:
  • Looptijd:  voltooid 2010 (begin 2007)

 

©2018 LUCA School of Arts. Lees onze gebruiksvoorwaarden en privacybeleid.

website by